در گذشته های دور، ظروف با استفاده از گل مخصوص که با نام سفال شناخته میشد، تولید می شدند، اما با گذر زمان امپراتوری چین با ترکیب کردن چندین مواد معدنی به تولید ظروف چینی پرداخت. با گذر زمان و پیشرفت روزافزون فناوری، توانایی در تولید ظروف مقاوم تر و سبکتر، بیشتر از قبل شده و شرکتهای سازنده، با معرفی و توزیع ظروف اوپال تلاش برای به در دست گرفتن نبض بازار کردند.

هم اکنون ظروف اوپال به علت شباهت به ظروف چینی و داشتن خصوصیاتی نظیر سبکتر بودن و مقاوم بودن نسبت به این ظروف، در اکثر خانه ها یافت می شود. در این مقاله که توسط کارشناسان ما در وبسایت پارس اوپال برای شما عزیزان مهیا شده است به بررسی تفاوت سرویس چینی و اوپال خواهیم پرداخت.

ویژگی ظروف اوپال

پیش از آن که تفاوت سرویس چینی و اوپال را برای شما عزیزان شرح دهیم لازم است تا شما را با ویژگی ظروف اوپال آشنا کنیم. از اینکه در ادامه این مقاله همراه ما هستید، سپاسگزاریم. مقاومت در برابر حرار ت در خصوص اولین ویژگی ظروف اوپال، باید خدمتتان عرض کنیم که این ظروف نسبت به دیگر انواع ظروف بسیار مقاو متر بوده در صورت قرارگیری در معرض حرارت آسیبی نمی بینند؛ بنابراین شما می توانید ظروف اوپال خریداری شده خود را با خیالی آسوده و راحت درون ماکرویو قرار داده و غذای خود را گرم نمایید.

قابلیت استفاده در ماشین ظرفشویی

ظروف اوپال، به دلیل ساختار و مواد اولیه ‌ای که در تولید آنها به کار می‌ رود، قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند. این ویژگی، شستشوی ظروف پس از صرف غذا را آسان‌ تر و سریع‌ تر می ‌کند. در ادامه به بررسی جزئی‌ تر این قابلیت در ظروف اوپال می ‌پردازیم:

مقاومت در برابر مواد شوینده

  • ظروف اوپال در برابر مواد شوینده قوی که در ماشین ظرفشویی استفاده می شوند، مقاوم هستند.
  • طرح و نقش روی ظروف اوپال در اثر شستشو در ماشین ظرفشویی پاک و کدر نمی ‌شود.

قابلیت شستشوی آسان

  • ظروف اوپال به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند، به راحتی در ماشین ظرفشویی شسته می شوند.
  • باقی ‌مانده غذا به راحتی از روی ظروف اوپال پاک می شود.

نکات مهم در خصوص استفاده از ظروف اوپال در ماشین ظرفشویی

  • برای شستشوی ظروف اوپال در ماشین ظرفشویی، از برنامه شستشوی ظروف شیشه ‌ای یا ظریف استفاده کنید.
  • از قرار دادن ظروف اوپال در کنار ظروف فلزی در ماشین ظرفشویی خودداری نمایید.
  • از مواد شوینده ملایم برای شستشوی ظروف اوپال در ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

ظروف اوپال، به دلیل قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی، برای استفاده روزمره مناسب هستند. این ظروف، به راحتی در ماشین ظرفشویی شسته می شوند و طرح و نقش آنها در اثر شستشو پاک نمی شود.

مقاومت در برابر حرارت

ظروف اوپال، به دلیل ساختار و مواد اولیه ای که در تولید آنها به کار می رود، از مقاومت بالایی در برابر حرارت برخوردارند. این ویژگی، مزیت ‌های متعددی را برای این ظروف به ارمغان می ‌آورد که در ادامه به شرح آنها می ‌پردازیم:

مقاومت در برابر شوک حرارتی

یکی از بارزترین ویژگی های ظروف اوپال، مقاومت آنها در برابر شوک حرارتی است. این ظروف می ‌توانند تغییرات ناگهانی دما را بدون ترک خوردن یا شکستن تحمل کنند. به عنوان مثال، می ‌توانید ظرف اوپال را که از فریزر خارج کرده ‌اید، مستقیماً در فر قرار دهید و یا غذای داغ را در آن بریزید.

مناسب برای استفاده در مایکروویو

ظروف اوپال به دلیل مقاومت در برابر حرارت، برای استفاده در مایکروویو بسیار مناسب هستند. می ‌توانید از این ظروف، برای گرم کردن غذا یا پخت و پز در مایکروویو استفاده نمایید.

مناسب برای استفاده در فر

ظروف اوپال تا دمای 300 درجه سانتیگراد در برابر حرارت مقاوم هستند. به همین دلیل، می ‌توانید از آنها برای پخت و پز در فر (به جز فرهای کانوکشن) استفاده کنید.

نکاتی در خصوص استفاده از ظروف اوپال در برابر حرارت

  • از قرار دادن ظروف اوپال خالی بر روی شعله مستقیم اجاق گاز اجتناب کنید.
  • از قرار دادن ظروف اوپال داغ در آب سرد خودداری نمایید.
  • هنگام استفاده از ظروف اوپال در فر، از قرار دادن آنها در معرض حرارت مستقیم شعله اجتناب کنید.
  • از شوک حرارتی ناگهانی به ظروف اوپال خودداری نمایید.

با رعایت این نکات ساده، می ‌توانید از ظروف اوپال خود برای سال‌های طولانی استفاده کنید. در پایان اگر به دنبال ظروفی مقاوم، بادوام، زیبا و مناسب برای استفاده در فر و مایکروویو هستید، ظروف اوپال بهترین گزینه برای شما هستند.

تنوع در رنگ و طرح سرویس‌ های اوپال

یکی از ویژگی های مهم بشقاب های اوپال، تنوع رنگ و طرح آنها است. این تنوع باعث می شود که بتوان سرویس اوپال را با هر نوع دکوراسیونی ست کرد. سرویس‌ های اوپال در رنگ ‌های متنوعی از جمله: سفید، کریستالی، پاستلی، شاد و رنگارنگ تولید می شوند. این رنگ ‌ها، موجب می‌ گردند که سرویس اوپال در دکوراسیون آشپزخانه جلوه زیبایی داشته باشد.

سرویس‌ های اوپال در طرح ‌های متنوعی همچون: ساده، گلدار، سنتی و مدرن تولید می شوند و جلوه‌ ای خاص و منحصر به ‌فرد را به این ظروف عرضه می کنند. تنوع رنگ و طرح سرویس‌ های اوپال باعث می شود که بتوان سرویس مورد علاقه خود را به راحتی انتخاب نمود.

در هنگام انتخاب رنگ و طرح سرویس، به دکوراسیون آشپزخانه خود توجه کنید. اگر دکوراسیون آشپزخانه شما مدرن است، باید از ظروف با رنگ ‌های ساده و خنثی استفاده نمایید؛ اما اگر دکوراسیون آشپزخانه شما کلاسیک باشد، می توانید ظروف با رنگ ‌های گرم و طرح‌های سنتی را به کار بگیرید.

مقاومت در برابر سرما

در رابطه با دومین ویژگی ظروف اوپال می توان به مقاومت در برابر سرما اشاره کرد. در خصوص این ویژگی شما برخلاف دیگر ظروف از قبیل چینی، می توانید ظروف اوپال را درون فریزر قرار دهید، بدون آن که دچار آسیب یا ترک خوردگی شود. لازم است بدانید که شما اکثر ظروف چینی را نمی توانید درون فریزر قرار دهید که این موضوع تفاوت سرویس چینی و اوپال است.

مقاوم در برابر ضربه

همه ما می دانیم که سقوط اشیا یا برخورد ظروف به زمین سبب شکستگی و آسیب آنها خواهد شد؛ اما باید خدمتتان عرض کنیم که ویژگی ظروف اوپال برخلاف دیگر جنس ها این است که در صورت افتادن بر روی زمین یا ضربه خوردن به هر نحوی، از خود مقاومت نشان داده و آسیبی به آنها وارد نخواهد شد؛ بنابراین یکی از تفاوت سرویس چینی و اوپال در رابطه با مقاومت در برابر ضربه است.

نکته مهم: باید دقت داشت که منظور از وارد شدن ضربه، ضربه های سبک است و نمی توان گفت که ظروف اوپال در صورت وارد شدن ضربه های سخت، آسیبی به آنها وارد نخواهد شد.

مقاوم در برابر سایش

در طول زمان، شست و شوی مکرر ظروف با استفاده از اسکاچ سبب ایجاد سایش یا کمرنگ شدن طرح و نقش آنها خواهد شد؛ اما با اطمینان می توانیم به شما بگوییم که ظروف اوپال مقاومت بسیار زیادی در این خصوص دارند، حتی نقش و نگارهایی که بر روی این ظروف ایجاد شده است نیز دچار رنگ رفتگی و سایش نخواهند شد. این مورد یک ویژگی ظروف اوپال است که هنگام خرید سرویس باید به آن توجه شود.

تمیز کردن آسان

در خصوص خرید سرویس اوپال باید به این نکته دقت داشته باشید که شما برای شست و شوی این ظروف نیازی به ماده شوینده خاصی ندارید و به راحتی با استفاده از اسکاچ و مایع ظر فشویی تمیز و پاک خواهند شد؛ شما حتی می توانید به راحتی آن ها را درون ماشین ظر فشویی قرار داده تا شسته شوند.

تفاوت سرویس چینی و اوپال

همان گونه که می دانید ظروف چینی و اوپال بسیار به یکدیگر شباهت دارند؛ اما ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با دو تفاوت سرویس چینی و اوپال آشنا کنیم تا بتوانید هنگام خرید سرویس غذا خوری، بهترین تصمیم را گرفته و بر اساس نیازتان محصول موردنظر را خریداری نمایید.

سبک وزن بودن

همان گونه که می دانید ظروف چینی و شیشه ای نسبت به دیگر انواع ظروف از وزن بیشتری برخوردار هستند. پس می توان گفت که حمل و نقل آنها حتی برای انتقال به میز غذا دشوار است. در کل باید به شما بگوییم که ظروف چینی به دلیل وزن بالای آن ها، برای استفاده روزمره مناسب نیستند اما می توانند گزینه جذابی برای مراسم ها و میهمانی ها باشد.

اما عمده ترین تفاوت سرویس چینی و اوپال در این است که ظروف اوپال از وزن بسیار کمتری برخوردار هستند؛ زیرا از ترکیب موادی بسیار سبک و متراکم ساخته شده است تا علاوه بر سبک بودن، سبب مقاومت آن شود. در خصوص ظروف اوپال می توان گفت که این ظروف حدود ۳ برابر از ظروف چینی سبکتر هستند؛ بنابراین سبک وزن بودن از عمده ترین تفاوت سرویس چینی و اوپال است.

ترکیب مواد اولیه

سرویس‌ های چینی از ترکیب مواد معدنی مانند: کائولن، فلدسپات و کوارتز ساخته می شوند. کائولن، ماده‌ ای است که باعث سفیدی و شفافیت چینی می شود. فلدسپات، ماده‌ ای است که باعث استحکام و مقاومت چینی می شود و کوارتز، ماده‌ ای است که سختی و دوام چینی را موجب می گردد. سرویس‌ های اوپال از ترکیب شیشه و چینی ساخته می شوند. شیشه، ماده‌ ای است که باعث شفافیت و درخشش اوپال می شود. چینی به اوپال استحکام و مقاومت می‌ بخشد.

مقاومت

  • چینی: ظروف چینی به دلیل تراکم بالا، در برابر ضربه و حرارت نسبتاً مقاوم هستند. اما اگر به زمین بیفتند، به احتمال زیاد می شکنند.
  • اوپال: ظروف اوپال به طور کلی از ظروف چینی ضخیم تر و مقاوم تر هستند. در برابر ضربه و حرارت مقاومت بیشتری دارند و احتمال شکستن آنها در اثر سقوط کمتر است.

مقاومت بالا در برابر شکستن

یکی از عمده ترین تفاوت سرویس چینی و اوپال در این است که ظروف اوپال برخلاف جنس چینی و شیشه، از مقاومت بسیار بیشتری برخوردار هستند. به همین منظور شما می توانید به راحتی آن ها را درون ماکروویو قرار داده تا غذای شما گرم شود و نگرانی بابت شکستن و آسیب به آن ها نداشته باشید. لازم است بدانید که ظروف چینی در صورت برخورد با جسم سخت از قبیل لبه کابینت یا میز ممکن است دچار شکستگی یا لب پر شدن شود اما ظروف اوپال اینگونه نیستند.

ظروف اوپال به علت شیوه ساخت متفاوت و استفاده از ترکیب چنین ماده معدنی که در کوره با دمای بسیار بالا پخته می شوند، از مقاومت نسبی خوبی برخوردار بوده و در صورت برخورد با زمین یا جسم سخت آسیبی به آن ها وارد نمی شوند و می توان گفت که در اصطلاح نشکن (مقاوم در برابر شکستن) هستند. پس با این تفاسیر نتیجه می گیریم که تفاوت سرویس چینی و اوپال در خاصیت نشکن بودن آن ها (مقاوم در برابر شکستن) است .

قیمت

یکی از تفاوت‌ های بارز این دو نوع ظروف، قیمت آنها است. به طور کلی، قیمت خرید چینی از ظروف اوپال گران ‌تر هستند.

 دلایل گرانی خرید سرویس چینی

  • مواد اولیه: ظروف چینی زرین، از مواد اولیه باکیفیت ‌تر و مرغوب ‌تری مانند: خاک رس، کائولن، فلدسپات و کوارتز ساخته می شوند و به ظروف چینی استحکام، زیبایی و شفافیت خاصی می ‌بخشند.
  • فرایند تولید: ظروف چینی پارس، در فرآیندی پیچیده ‌تر و با دقت بیشتر تولید می شوند. این فرآیند شامل مراحل مختلفی مانند: پخت، لعاب‌کاری و نقاشی است.
  • ظرافت و زیبایی: ظروف چینی مقصود، ظرافت و زیبایی بیشتری نسبت به ظروف اوپال دارند. این ظروف در طرح ‌ها و رنگ ‌های متنوعی تولید می شوند و خرید ظرف چینی می ‌تواند جلوه زیبایی به دکوراسیون آشپزخانه ببخشد.

دلایل ارزان ‌تر بودن خرید ظروف اوپال

  • مواد اولیه: ظروف اوپال از مواد اولیه ارزان ‌تر و در دسترس‌تری مانند: شیشه و مواد معدنی ساخته می شوند.
  • فرایند تولید: سرویس 26 پارچه اوپال در فرآیندی ساده ‌تر و سریع ‌تر تولید می‌گردد.
  • استحکام و مقاومت: ظروف اوپال استحکام و مقاومت کمتری نسبت به ظروف چینی دارند.

انتخاب ظروف چینی و اوپال

همان گونه که در بالا تفاوت سرویس چینی و اوپال ذکر شد، فهمیدیم که مزیت سرویس اوپال نسبت به ظروف چینی در چیست. ظروف اوپال از نظر قیمت و کارایی بسیار به صرفه تر از ظروف چینی هستند. حتی می توان از آن ها برای سرو غذا در میهمانی ها و مجالس نیز استفاده کرد؛ اما همانگونه که می دانید ظروف چینی محصولی لوکس و خیره کننده هستند و نمی توان از زیبایی و ظرافت آن ها غافل شد.

پس بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم که ابتدا به سمت خرید سرویس اوپال بروید و در صورت علاقه برای داشتن سرویسی متفاوت برای میهمانی ها، سرویس چینی را خریداری نمایید.

ظروف اوپال رویال پال: زیبایی، ظرافت و استحکام در کنار هم

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ظروف اوپال رویال پال چه ویژگی هایی دارند که آنها را از سایر ظروف متمایز می ‌کند؟

زیبایی و ظرافت

ظروف اپال یا اصطلاحا آرکوپال رویال پال با طراحی‌ های مدرن و منحصر به فرد، ظاهری زیبا و چشم ‌نواز به دکوراسیون آشپزخانه شما می‌ بخشند. ظرافت و شفافیت این ظروف، آنها را به انتخابی ایده‌ آل برای پذیرایی از مهمانان خاص شما تبدیل کرده است.

استحکام و مقاومت

با وجود ظرافت، ظروف پارس اپال از استحکام و مقاومت بالایی برخوردارند. این ظروف در برابر ضربه، خراش و حرارت مقاوم بوده و می‌ توان از آنها در ماشین ظرفشویی و مایکروویو نیز استفاده کرد.

تنوع

ظروف ارکوپال گلدن اپال در تنوع بی‌ نظیری از طرح ‌ها و رنگ ‌ها تولید می شوند. این تنوع به شما امکان می ‌دهد تا سرویس مورد نظر خود را با سلیقه و دکوراسیون آشپزخانه خود به راحتی ست کنید.

قیمت مناسب

با وجود کیفیت بالا، قیمت بشقاب رویال پال به صورت مناسب عرضه می شود. این ظروف، انتخابی ایده ‌آل برای خانواده ‌های ایرانی هستند.

برند معتبر

برند رویال پال از برندهای معتبر و شناخته‌ شده در زمینه تولید ظروف اوپال است. این برند با سابقه درخشان خود، تضمینی برای کیفیت و مرغوبیت این ظروف است.

با خرید بشقاب رویال پال زیبایی، ظرافت، استحکام و قیمت مناسب را به خانه خود هدیه ببرید. برای مشاهده طرح ‌ها و رنگ ‌های متنوع ظروف اپال رویال پال به صفحه محصولات وب ‌سایت مراجعه نمایید. همین امروز از خرید و قیمت بشقاب این برند بهره مند شوید و از زیبایی و کیفیت آنها لذت ببرید.